4 decembrie 2006

Unsuggester

În sfîrșit, pe lîngă atîtea saituri care îți recomandă diverse, unul care îți dez-recomanda: http://www.librarything.com/unsuggester.

Ideea e că bagi titlul unei cărți și obții o lista cu cărți care probabil n-o să-ți placă. Mi s-a parut amuzant că, cînd am încercat Lolita, mi-o dat o listă cu cărți despre Jesus — amuzant, dar oarecum explicabil (în fond, cine citește Lolita nu pune mîna pe așa ceva decit, eventual, ca să se distreze (și sunt metode mai eficiente de a te distra), iar cititorul tipic de carți gen How Jesus Can Help You Get Whiter Teeth nu se apropie la mai puțin de 20 de metri de Lolita fiindcă știe ca e lucru diavolesc). Cînd am încercat primul volum din Harry Potter, prima pe listă era The Art of Computer Programming de Knuth iar restul — cărți despre Jesus.

Notă stilistică: da, folosesc „Jesus“ la modul ironic. Cînd vreau să vorbesc serios despre el, folosesc grafia româno-ortodoxă „Iisus“.

Un comentariu:

Anonim spunea...

Ce idee genialăăăăă!
Cu toate astea, atunci când am tastat poeziile lui Mallarmé, am aflat că doar 6 useri le-au cetit, insuficient pentru o analiză (min 75 useri)
Nu credeam că Mallarmé e aşa de nepopular.

După aia am tastat "Ficciones" a lui Borges şi mi-a unsugerat Harry Potter... (printre alţii.)