21 ianuarie 2007

Marketing…

… mai mult sau mai puțin subliminal: am cumpărat o pastă de dinți de cîteva ori mai scumpă decît alde Colgate și care bănuiesc că nu are nici o însușire magică, pentru simplul motiv că se numea Rembrandt. Da, am mai auzit prostii de alea despre chestii subtile care îți afectează subconștientul ca să te facă să cumperi, și într-adevăr pachetul arăta mult mai „de calitate“ decît cele din jur, dar mi se par bullshit: cine n-are chef să dea atîția bani pe-o pastă de dinți n-o să dea oricîte chestii subliminale ar fi, iar eu cred că aș fi luat-o oricum, pentru simplul motiv că se chema Rembrandt și era prea delicioasă incongruența dintre denumire și produs.

În fond, ce anume e subconștientul ăsta? Încă nu știm prea bine cum funcționează creierul uman, dar ne grăbim să etichtăm o parte a ceea ce face el ca „subconștient“. Cred că o denumire mai potrivită ar fi „chestiile-care-sunt-chiar-și-mai-puțin-înțelese“.

Niciun comentariu: